Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Sunday, September 6, 2009

Keyakinan Membantu Kesembuhan

Ada suatu kejadian, seorang pemuda membawa semangkuk air dari seorang Kiyai yang ahli dalam merawat. Disebabkan terburu-buru, air tersebut telah tumpah. Betapa sedih dan bingungnya pemuda itu kerana air yang dibawanya telah diruqyah. Untuk kembali berjumpa dengan Kiyai, dia takut. Padahal, air yang telah diruqyah sangat diperlukan oleh pesakit dan sangat mengharapkan kedatangannya. darpada terus kebingungan, lantas pemuda tersebut mengambil air sungai menggantikan air yang tumpah tadi. Di hadapan pesakit beliau berkata dengan mantap " Bapa saudaraku, ini adalah air yang telah diruqyah oleh Kiyai, minumlah dengan membaca Bismillah dan berselawat " Dengan penuh keyakinan, pesakit pun minum air tersebut, tidak berapa lama kemudian sakit yang beliau hidapi/deritai telah beransur sembuh.

Kejadian tersebut tidak terlepas daripada ketentuan Allah, namun unsur keyakinan amat penting untuk kesembuhan.

Wallahu 'aklam.

Saya mencadangkan kepada Tuan/Puan untuk membeli Buku Himpunan Ayat-Ayat Al-Quran dan Khasiatnya.