Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Sunday, September 26, 2010

Jual beli durian

Encik A membeli buah durian daripada seorang penjual durian dari masyarakat peribumi, setelah selesai urusan jual beli didapati sebiji daripada buah durian tersebut kurang elok, maka beliau pun memberitahu penjual durian tadi untuk menukar kepada yang lain, beliau diberitahu bahawa buah durian itu tidak bolih ditukar. Encik A pun bertanya, kenapa tak bolih tukar? Jawapan yang diberi "Sebelum Encik beli itu durian saya, bolihlah tukar, tetapi bila encik sudah beli itu dah jadi durian Encik, mana bolih tukar lagi!".