Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Friday, January 1, 2010

Etika Perawat

Perawat wajib mempunyai ETIKA sebagai perawat, dalam dunia perniagaan lebih-lebih lagi yang bertaraf Korporat pasti mempunyai Kod Etika Perniagaan untuk keadilan majikan dan pekerja, tahu hak masing-masing, contohnya Pengistiharan Harta setiap tahun, bolih terima sumbangan untuk syarikat tetapi bayaran mesti atas nama Syarikat dll.

Kenapa saya berbicara persoalan Etika Perawat, semasa seminar tempohari, Al-Ustaz ada memberi nasihat kepada peserta mengenai Etika Perawat iaitu wajib menjaga syariat dan ibadat.

Tersentuh hati untuk membicara persoalan ini diblog adalah atas asbab terlihat kaedah merawat dalam filem Jangan Tegur.

Pepatah petitih Melayu " Sebab Nila Setitik Rosak Susu Sebelanga ".

Wallahu 'Aklam.