Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Friday, August 28, 2009

Sakit Dada

Diriwayatkan dari Abu Sa'id Al-Khudri r.a, ia berkata pernah
ada seorang lelaki datang kepada Rasulullah seraya berkata:
" Saya merasa sakit di dadaku. " Lalu Baginda bersabda
kepadanya " Bacalah Al-Quran "

1. Bacalah Surah Al-Insyirah (3X) dan ayat 57 Surah Yunus.

2. Bacalah Surah Al-Insyirah dan ayat 25-28 Surah Thoha.

3. Bacalah Surah Al-Fatehah pada Air Zam-Zam, sebahagiannya
diberi minum dan sebahagian lagi disapu pada dada.

Sebagai usaha ikhtiar, saya sering membaca Surah Al-Insyirah
(7X) dan Ayat 57 Surah Yunus (3X) menyapu air pada
dada pesakit. Juga membaca Selawat Tafrijiah,
tiup ke dada pesakit sambil berdoa kepada Allah untuk
menyembuhkan sakit tersebut.

Wallahu 'Aklam.