Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Thursday, May 12, 2011

Money Changer

Kelmarin kawan saya telah pergi ke 'Money Changer' untuk menukar wang RM kepada Bath Thailand, setelah beliau kembali kenderaan (saya yang memandu kenderaan) beliau merasakan kekurangan RM50 daripada dompet beliau. Jumlah wang untuk tukaran adalah RM400, wang yang diletak diatas meja itu seolah-olah di kuis jatuh olih pekerja tersebut, kemudian beliau memaklumkan kepada kawan saya, jumlah wang tersebut kurang RM50. Kawan saya jadi tidak pasti (Konfius), bagaimana pula jumlah wang tersebut bolih tidak mencukupi dan kenapa pekerja tersebut seperti sengaja menguis duit tersebut hingga jatuh kebawah?