Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Thursday, November 26, 2009

POTONG


Potong Jangan Tak Potong...

Kat Iklan asyik dok sebut potong tak habis-habis.., nak ramaikan pelanggan pun jangan sampai buat iklan Aggresif. Pakat dok kutuk TM.., tapi depa dok lupa.., TM tu milik siapa? Serupa dengan kutuk Kerajaan lah.., nak tenguk bola itu dan ini TM yang dok sponsor..., bayar zakat lagi. Tapi pakat ramai dok support yang tak bayar zakat. Depa kata services tu laju, takpa kita pakat tenguk selaju mana..
Orang dok bangga dengan HP, kutuk Fixed Line.., nak habaq kat hampa sikit, cuba hampa cakap berbisik guna HP bolih ka? Yang mana kuat radiasi antara HP dengan Fixed line. Lagi kalut bila kecemasan, berapa kerat pengguna HP yang tahu nak contact Ambulance, Bomba & Polis?