Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Monday, October 5, 2009

Kaedah Merawat Mistik

Terdapat pelbagai kaedah atau teknik rawatan yang digunakan olih para perawat dalam usaha/ikhtiar untuk membantu pesakit.

Paling penting adalah niat, doa, keyakinan yang jitu dan pengharapan kita kepada Allah. Teknik & Bacaan Ayat Al-Quran, Selawat, Doa dsbnya adalah cara kita berikhtiar/berusaha untuk membantu pesakit.

Kaedah alternatif yang sering digunakan olih ramai perawat adalah TRO (Teknik Rotan Objek) dan TKR (Teknik Kembara Rawat). Jalan penyelesaian yang Allah kurniakan kepada perawat kadangkala berbeza walaupun menggunakan kaedah yang sama.

Pengalaman saya sendiri semasa merawat, menggunakan ayat Al-Quran yang diajar olih Guru saya (Ustaz Tarmizy), iaitu teknik pancaran kilat/lintar pukulan jarak jauh, bolih digunakan untuk mengesan kedudukan makhluk di dalam tubuh pesakit & menyedarkan pesakit dari pengsan, kuncinya adalah niat, doa dan pengharapan kepada Allah, inilah pesan daripada Guru saya, Yang Dikasihi Ustaz Abdul Majid Hassan (AKRINE).

Wallahu 'Aklam.