Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Friday, November 5, 2010

Pengharapan seorang pesakit

Ramai pesakit yang telah mendapatkan rawatan daripada perawat yang hebat2 dan terkenal, namun kesembuhan bukan milik mereka. Ada yang merasa amat kecewa apabila dirawat tidak sembuh malah menjadi semakin teruk, maka berada di dalam situasi putus pengharapan yang bolih menggugat aqidah mereka seperti terniat nak bunuh diri atau menukar agama.

Perawat hanya berikhtiar, tak kiralah yang profesional atau yang cikai seperti saya, Allah Ta'ala yang mempunyai Kuasa Mutlak untuk menyembuh. Pesakit kena faham, orang tua dulu sering berkata " Penyakit Datang Bagai Ribut, Keluar Bagai Semut. "

Saya pernah menasihati pesakit sebegini dengan mengatakan " JANGAN BURUK SANGKA KEPADA ALLAH ' dan nasihat lain agar aqidah mereka tidak lari. Wallahu A'lam.