Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W dan ke atas keluarga serta sahabat2 sekelian dengan bilangan sejumlah makhluk-NYA, kebaikan Arasy-NYA dan tinta kalimat-NYA.
Ya-Allah aku menghadiahkan semua perkongsian keilmuan ini kepada Almarhumah isteriku sayang Zauaurah Binti Apipah.

Kepada tuan/puan yang menjengok blog saya ini, dan nak mengamalkan apa yang telah saya kongsikan, mohon jasabaik hadiahkan Al-Fatihah kepada Almarhumah isteri saya.
JazakAllahu khairan katsira

Wednesday, September 29, 2010

Esoklah Makcik A!

Makcik A mengupahkan Pemuda P untuk membersihkan kawasan rumah beliau, maklumlah anak-anak semuanya bekerjaya dan tinggal di bandar. Makcik M perhatikan Pemuda P hanya bersandar di pokok kelapa dan Makcik A pun bertanya kepada Pemuda P kenapa masih tidak memulakan kerja? Pemuda P pun menjawap " Saya laparlah Makcik ".  Makcik M berasa kasihan kepada Pemuda P dan berkata kepada Pemuda P, " Tunggu sebentar, Makcik siapkan makanan ". Makcik A pun memberi makanan dan minuman kepada Pemuda P tadi.

Hampir 1 jam Makcik A menjenguk keluar, didapati Pemuda P masih berada ditempat yang sama, kelihatan tidur, maka Makcik A pun mengejutkan Pemuda P dan bertanya kepada Pemuda P, kenapa masih belum memulakan kerja? Pemuda P pun menjawap " Tadi saya lapar, sekarang dah kenyang dan jadi mengantuk, sebab itu saya tidur ". Beliau memaklumkan kepada Makcik A " Esoklah Makcik A saya buat kerja, hari pun dah tengahari ni, panas.".

Senyum kelat ajelah Makcik A... hehehe.